Pages

Subscribe:

12 August 2012

APAKAH TAUFIQ DAN HIDAYAH ??

TAUFIQ DAN HIDAYAH

Hidayah dan Taufiq Nikmat Yang Wajib Disyukuri dan Dipelihara


Hidayah adalah kesedaran yang dicampak ke dalam hati seseorang oleh Allah. Taufiq ialah pimpinan Allah terhadap orang yang istiqomah mengamalkan perintah yang telah disedari bahawa ia merupakan kewajibannya.


Hidayah dan Taufiq adalah intan berlian yang berbentuk maknawi dan rohani. Ia adalah berharga seperti juga intan berlian yang bersifat maddi:

1. Siapa yang memiliki Hidayah dan Taufiq dianggap kaya dan mulia.

2. Siapa yang memiliki intan berlian rohani ini (Hidayah dan Taufiq), ia merupakan orang kaya Tuhan. Ia telah mendapat segala-galanya.

3. Siapa yang memiliki Hidayah dan Taufiq, hidupnya terpimpin, akhlaknya mulia, syariatnya terjaga, imannya teguh dan bercahaya dan ia menjadi orang yang berbahagia.

Perlu diingat bahawa Hidayah dan Taufiq seperti jugalah barang yang berharga seperti emas dan intan berlian, iaitu Hidayah dan Taufiq juga boleh hilang dari kita. 


Oleh itu kenalah jaga dan dipelihara sebaik-baiknya agar ia tidak hilang dari kita. Barang yang hilang dari kita susah untuk memilikinya semula melainkan terpaksa berhempas-pulas berusaha mencarinya semula.

BACA LAGI...

09 August 2012

Muhammad Al-Fateh Sebaik-baik Pemimpin


Fetih 1453

Muhammad Al-Fateh- Sebaik-baik pemimpin




“Wahai Sultan Murad, bukan tuanku yang akan membebaskan kota konstantinopel, tetapi anak yang dalam buaian itu,”

begitulah kata-kata Syeikh Syamsuddin Al Wali sambil menunjuk Muhammad Al-Fateh yang masih lagi dalam buaian.

Muhammad Al-Fateh (Sultan Muhammad II) telah menaiki takhta daripada ayahnya ,Sultan Murad sejak berumur 19 tahun lagi.

Sewaktu beliau mula-mula menaiki takhta, ramai pembesar dan rakyat mula ragu-ragu tentang kredibiliti serta kemahiran beliau memimpin memandangkan dia baru berusia belasan tahun.

DOWNLOAD SUBTITLE FETIH 1453 [English]


Filem yang anda nanti-nantikan sekarang Sudah boleh di Download [English Sub]. 

1) Reveiw Sinopsis Filem [Klik Sini]

2) Download Movie (1.4G) [Klik Sini]

3) Download Subtitle English [Klik Sini]

4) Kisah Sultan Muhammad Al Fatih [Klik Sini]


Fetih 1453

p/s: Thanks Kepada Hamba Allah yang Share !!

08 August 2012

Rahsia Kenapa Manusia Berebut Mencuim Hajar Aswad!!



Rahsia Kenapa Manusia Berebut Mencium Hajar Aswad!


Hajar Aswad adalah batu hitam yang terletak di sudut sebelah Tenggara Ka’bah, iaitu sudut dari mana Tawaf dimulai. Hajar Aswad merupakan jenis batu ‘Ruby’ yang diturunkan Allah dari syurga melalui malaikat Jibril. Hajar Aswad terdiri dari lapan keping yang terkumpul dan diikat dengan lingkaran perak.

Batu hitam itu sudah licin kerana terus menerus di kecup, dicium dan diusap-usap oleh jutaan malah milion manusia sejak Nabi Ibrahim a.s, iaitu jamaah yang datang keBaitullah, baik untuk haji mahu pun untuk tujuan Umrah.


Hadist Sahih riwayat Imam Bathaqie dan Ibnu ‘Abas RA, bahawa Rasul SAW bersabda:

“Allah akan membangkitkan Al-Hajar (Hajar Aswad) pada hari kiamat. Ia dapat melihat dan dapat berkata. Ia akan menjadi saksi terhadap orang yang pernah memegangnya dengan ikhlas dan benar”.Hadis tersebut mengatakan bahawa disunatkan membaca doa ketika hendak istilam (mengusap) atau melambainya pada permulaan thawaf atau pada setiap putaran, sebagai mana, diriwayatkan oleh Ibnu Umar RA. Artinya:

Baca Lagi...

Cara-cara Upgrade Samsung Galaxy S2 Android Ginger Bread ke Ice Cream Sandwich

ANDROID : ICE CREAM SANDWICH


Bagi penggemar Samsung Galaxy S2 dan penggunanya yang masih lagi menggunakan Android Lama 2.0 tu. Android anda sekarang sudah boleh di Upgrade kepada Android Ice Cream Sandwich 4.0.3 Kenapa anda kene Upgrade...??

Saksikan Video dibawah :-
-Penerangan tentang perbezaan Androind 2.0 dan 4.0 didalam Samsung Galaxy S2






Cara-cara Upgrade Samsung Galaxy S2 Android Ginger Bread ke Ice Cream Sandwich


Kita akan Update Samsung Galaxy S2 ini dengan menggunakan Software KIES (Original daripada Samsung). Ia bertindak seperti iTunes (Kies tiru iTunes pon) dimana kita akan sync Telefon dengan Komputer.

06 August 2012

Gambar Penemuan JIN/SYAITAN di GUA HIRA' adalah FITNAH





Satu Ketika Dulu Sebelum Wujud nyer MySpace... Facebook ape tah lagi... Gambar Syaitan (ada juga yang kata nih JIN) kononnya dia jumpai didalam Gua Hira' telah diambil gambar secara tak sengaja telah tersebar luas. Dan kebanyakkan nye Blog2 tersebut bertulisan Melayu.

Baca Lagi....

Koleksi Cerita Lucah 13 Tahun Keatas


koleksi cerita lucah malaysia (13 Tahun ke atas)


assalamualaikum..


sebelum tu, yang berumur 12 tahun ke bawah sila tekan buton pangkah.. entry ini adalah untuk mereka yang 13 tahun ke atas je.. adik adik yang masih belum baligh lagi, sila bukak astro 611.. layan astro ceria.. untuk kita ajer..!!

so, teringin pulak nak buat koleksi cerita lucah malaysia nie.. nie entry berani nie.. miahahaha..



dah bersedia???


CERITA 1 : SAYA SEDUT SAMPAI AIRNYA KERING..!



Seorang gadis menjadi pelacur tetapi tidak mahu neneknya tahu.

Satu hari satu gerombolan pelacur ditangkap termasuklah gadis itu. Polis meminta pelacur-pelacur itu membuat satu garisan lurus. Semua beratur. Tiba-tiba muncul nenek tua kepada gadis itu jalan bongkok-bongkok dan setelah melihat cucunya berbaris dia bertanya, “Kenapa kamu berbaris di sini?” Cucu pula untuk menghalang neneknya tahu cerita sebenar telah berbohong dengan mengatakan ada dermawan akan menderma buah orange dan sebab itulah beliau berbaris.

Nenek beredar pergi. Di pertengahan jalan dia teringatkan cucu-cucunya yang lain yang mungkin mengharapkan beliau membawa pulang buah-buahan. Lalu dia pun turut berbaris tanpa diketahui oleh cucunya.

Dia berbaris di belakang. Seorang anggota polis mengambil kenyataan-kenyataan dari gadis yang sedang berbaris itu. Apabila dia sampai untuk giliran mendapatkan

05 August 2012

Debat Imam Abu Hanifa Dengan Golongan ATHEIS

AL IMAM ABU HANIFAH DAN ATHEIS

Soalan Pertama

“Pada zaman bilakah Tuhan kamu dilahirkan?”

Al-Imam Abu Hanifah tersenyum lalu menjawab :

“Allah taala tidaklah sesuatu yang dilahirkan. Jika Dia dilahirkan sudah tentu Dia punya bapa, Allah juga tidak melahirkan. Jika Dia melahirkan maka sudah tentu Dia punya anak”

Soalan Kedua

“ Kalau begitu, bilakah pula Tuhan kamu wujud?”

Al-Imam Abu Hanifah seraya menjawab :

“ Allah taala itu wujud sebelum adanya zaman, Sedangkan zaman itu sendiri adalah ciptaanNya , mana mungkin pencipta wujud selepas makhluk ciptaanNya”

Soalan Ketiga

“ Cuba kamu berikan kepada kami sedikit gambaran tentang kewujudan Tuhan kamu yang tiada permulaan ini. Bagaimana mungkin sesuatu itu ada tanpa ada permulaannya?"

Al-Imam Abu Hanifah menjawab :

“ Kamu pandai mengira?”

Kelompok Atheis itu menjawab :

“ Tentu sekali kami pandai mengira”

Al-Imam Abu Hanifah meneruskan ucapannya:

“Bolehkah kamu beritahu aku apakah nombor sebelum nombor 4?”

04 August 2012

Tips Penggunaan Samsung Galaxy S2



SAMSUNG GALAXY S2
Memandangkan sekarang nih Samsung Galaxy S3 dah keluar dengan harga pasaran sebanyak RM 2+++, Apa kata kita tengok Samsung Galaxy S2 yang kini dah turun Harga dimana anda Boleh dapat Samsung Galaxy S2 ini dengan Range Harga RM 1250 hingga RM 1390 (BARU).


2. Video diatas menunjukkan keistimewaan S2 dan Friendly User...

3. Mungkin anda diluar sana tak pernah terdedah dengan Samsung Galaxy S2 nih atau tak pernah test member2 yang pakai. Kebanyakkan Komen-komen diluar sana tentang S2 nih Dual Core menberi kepuasan Speed yang baik dan Cun.. Perbandingan Dengan iPhone 4 pon tidaklah ketinggalan dan Sama-sama Fight sebab S2 nih lebih muda dari iPhone 4.

p/s : Tips-tips diatas membuatkan S2 menjadi on my Wish list kepada pemilik Blog Jerut Leher :)

Nyatakan Komen dan Pendapat Anda di Ruangan KOMEN... Sangat Dialukan!!

03 August 2012

Doa Rasulullah s.a.w Tatkala Bertemu (Tanda-tanda) Lailatul Qadar





Doa Rasulullah s.a.w Tatkala Bertemu (Tanda-tanda) Lailatul Qadar

Sayyidatina Aisyah r.a pernah bertanya kepada Rasulullah s.a.w bahawa seandainya dia memperoleh (tanda-tanda) Lailatul Qadar maka apakah suatu ucapan yang patut dibacakan maka baginda menjawab dengan suatu doa yang menyeluruh:

اللَّهُمَّ إِنَّكَ عُفُوٌّ كَرِيمٌ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي

Ya Allah! Sesungguhnya Engkau Maha Pemaaf lagi Maha Mulia sangat suka kepada kemaafan maka maafkanlah daripada kesalahanku.

Amalan2 Untuk Menghidupkan Malam Lailatul Qadar bagi Wanita Haid & Nifas:

Berdzikir dengan memperbanyak bacaan tasbih (subhanallah), tahlil (laa ilaha illallah), tahmid (alhamdulillah)
Perbanyakkan selawat ke atas Rasulullah s.a.w
Perbanyakkan istighfar

02 August 2012

13 PERKARA YANG PERLU DIJAGA OLEH WANITA






:: ♥ 13 PERKARA YANG PERLU DIJAGA OLEH WANITA ♥ ::

1. BULU KENING – Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening.(Petikandari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.)

2. KAKI DAN SEMACAM HANTU LOCENG – Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan – (Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.) Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng…sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah ….

3. WANGIAN – Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong.(Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.)

4. DADA– Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka.(Petikandari Surah An-Nur Ayat 31.)

5. GIGI– Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya – (Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani) Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah.(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)

6. MUKA DAN LEHER – Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. PAKAIAN YANG NIPIS (JARANG) – Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja (Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.)

8. TANGAN– Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya.(Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.)

9. MATA– Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya.(Petikan dari Surah An Nur Ayat 31)Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram.(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.)

10. MULUT (SUARA) – Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik (Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.)Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi.(Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.)

11. KEMALUAN– Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka.(Petikandari Surah An Nur Ayat 31.)Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya. (Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.)Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah.(Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.)

12. PAKAIAN– Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti.(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu D , An Nasaii dan Ibn Majah.)Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali . Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya. (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim) Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.

13. RAMBUT– Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya.(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)RiwayatImran bin Hushain ra.:Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya penghuni syurga yang paling sedikit adalah kaum wanita. (Shahih Muslim No.4921)

Sila SHARE jika anda sayangkan ibu, isteri, adik, kakak dan kaum wanita keluarga anda..

01 August 2012

PERISTIWA-PERISTIWA DI BULAN RAMADHAN UNTUK UMAT ISLAM





PERISTIWA-PERISTIWA DALAM BULAN RAMADAN



1. Perang Badar Al-Qubra


Perang Badar terjadi pada tahun ke-2 setelah hijrah di bulan Ramadhan. Bagi kaum muslimin, perang Badar mempunyai arti sejarah tersendiri, sebagai tonggak sejarah terpisahnya kubu Al-Haq dan kubu Al-Bathil. Perang itu tepatnya terjadi tanggal 17 Ramadhan.


2. Peristiwa Nuzul Al-Quran


Peristiwa turunnya ayat al-Qur'an yang pertama kepada Nabi Muhammad s.a.w. hingga seterusnya berperingkat-peringkat menjadi lengkap sebagaimana kitab al-Quran yang ada pada hari ini. Peristiwa Nuzul Al-Quran berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadan, tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi Muhammad s.a.w. ketika baginda sedang beribadat di Gua Hira, bersamaan dengan tanggal 6 Ogos 610M. Perkataan "Nuzul" bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Bila disebut bahawa Al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi SAW maka ianya memberi makna terlalu besar kepada umat Islam terutamanya yang serius memikirkan rahsia al-Quran.




3. Persiapan tentera Islam menghadapi Perang Khandaq/Ahzab


Rasulullah saw meminta pandangan para sahabatnya dalam menghadapi peperangan ini. Salman al-Farisi mengusulkan supaya digali parit di sekitar kota Madinah. Kemudian bersama Rasulullah saw kaum Muslimin keluar dari kota Madinah dan berkemah di lereng Gunung

DOWNLOAD FETIH 1453 / CONQUEST 1453 (2012) 480P DVDSCR XVID-NOVA [1.4G]

Filem yang anda nanti-nantikan sekarang Sudah boleh di Download. 
Reveiw Sinopsis Filem [Klik Sini]

Fetih 1453




Format            : AVI at 1 298 Kbps
Length            : 1,41 GiB for 2h 35min 57s 680ms

Video #0          : MPEG-4 Visual at 831 Kbps
Aspect            : 704 x 304 (2.316) at 25.000 fps

Audio #0          : AC-3 at 192 Kbps
Infos             : 2 ch, 48,0 KHz
[RS/ZS/UMB/FC/UL/VK] [Turkish] Conquest 1453 (2012) 480p DVDScr XviD-NOVA (1.4GB) - Snapshot 1

[RS/ZS/UMB/FC/UL/VK] [Turkish] Conquest 1453 (2012) 480p DVDScr XviD-NOVA (1.4GB) - Snapshot 2
[RS/ZS/UMB/FC/UL/VK] [Turkish] Conquest 1453 (2012) 480p DVDScr XviD-NOVA (1.4GB) - Snapshot 3
Credit to RapidMoviez
There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tawaran Minggu Ini