Pages

Subscribe:

06 August 2012

Gambar Penemuan JIN/SYAITAN di GUA HIRA' adalah FITNAH





Satu Ketika Dulu Sebelum Wujud nyer MySpace... Facebook ape tah lagi... Gambar Syaitan (ada juga yang kata nih JIN) kononnya dia jumpai didalam Gua Hira' telah diambil gambar secara tak sengaja telah tersebar luas. Dan kebanyakkan nye Blog2 tersebut bertulisan Melayu.

Baca Lagi....

2. Kini terbukti Gambar Tersebut adalah Palsu dan Fitnah. Ia Adalah Sebuah Patung dekat muzium mane ntah.. Moga Allah Lindungi Umat Islam... Amin!!




GUA HIRA'

Gua Hira (Bahasa Arab: غار حراء‎, Ġār Ḥirāʾ) ialah sebuah gua tempat di mana Nabi Muhammad s.a.w. menerima wahyu yang pertama dari Allah melaluiMalaikat Jibril. Gua Hira adalah tempat Nabi Muhammad SAW selalu menyendiri dan bermunajat selain bertahannuth dan bertaqarrub kepada Allah SWT. Baginda juga selalu ke situ bagi menghindari masyarakat Arab Jahiliyah yang pada saat itu masih belum beriman kepada Allah dan sering melakukan maksiatdan dosa-dosa besar.
Gua Hira terletak di Makkah, Arab Saudi. Letaknya pada tebing menanjak yang agak curam walaupun Bukit Nur atau Jabal al-Nour tidaklah terlalu tinggi. Namun begitu, pendakian menuju ke Gua Hira melalui jalan lereng-lereng Bukit Nur yang kering dan berbatu, setiap orang haruslah memiliki kekuatan fizikal dan mental yang kuat.
Struktur umum Gua Hira adalah berukuran 4 m (13 ka) panjang dan 1.75 m (5 ka 9 in) untuk lebarnya.



p/s : Share.. :D







2 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tawaran Minggu Ini