Pages

Subscribe:

06 December 2011

Saya akan beri sebab-sebab - Kenapa anda perlu Beli iPhone 4S!!


Ahaks... terlebih dahulu saya nak cerita sikit Sejarah iPhone untuk Anda!!

2.  Sebelum 2007 dulu, Telefon bimbit nih agak sama sahaja pada setiap model tak kira lah pada Nokia mahupun Sony Ericson. Takbanyak applikasi yang boleh digunakan. Setiap company telefon bimbit masing nak melariskan produk masing2 adalah dengan cara upgrade Camera dan Play Music seperti MP3 Player.

3. Pada 2007, Apple telah mencipta sejarah dengan Lauch Telefon yang merubah gaya menggunakan Telefon Bimbit. Biasa2 je tuh... mase tuh ramai beranggapan koporat dan anaknya sahaja yang boleh menggunakan iPhone. 2008 iPhone 3G keluar. Peh...dengan adanye Apps Store dimana kita boleh download games apps dan segala mala yang kemudahan yang ditawarkan oleh setiap aplikasi membuatkan peminat Apple makin bertambah dan Selling iPhone 3G.

4. Tak sempat Syarikat-syarikat telefon mudah alih yang lain nak lawan apple (Setelah Blackberry samsung dan nokia cuba untuk memasarkan Smartphone mereka bersama-sama Android OS) lagi sekali pada tahun 2009. Apple telah Melancarkan iPhone 3GS. "S" bermaksud Speed telah dilancarkan oleh Apple.

5. Selepas iPhone 3GS dilancarkan, syarikat lain berlumba-lumba mengeluarkan model mereka sendiri yang dikatakan mampu menyaingi iPhone dengan skrin yang besar dan touch screen. Sebagai contoh Sony Ericsson mengeluarkan Satio, Motorolla mengeluarkan DroidX, Google mengeluarkan Nexus dan macam-macam lagi. Tetapi Apple mengatakan setakat ini [2010], lebih 100juta unit iPhone telah dijual di seluruh dunia.

6. 2010 tahun dimana iPhone 4 telah dilancarkan,  iPhone4 sangat berbeza dengan iPhone-iPhone sebelum ni. Design yang sangat nipis (Apple kata smartphone paling nipis dalam dunia), skrin berdefinisi tinggi (HD), kamera video HD, dan macam-macam lagi fungsi baru. Lepastuh barulah Samsung S2 yang dikatakan boleh menyaingi iPhone 4S. Tapi walaubagaimanapun, selagi Samsung menggunakan Android sebagai OS nye, iPhone tetap mempunyai Operating System yang terbaik setakat ini.

7. Steve Job berkata sebelum beliau mehembuskan nafasnya terakhir, Tahun 2011 adalah tahun Copy Cat bagi product apple. Banyak Syarikat-syarikat telefon cuba menyaingi iPhone 4. Tetapi pada tahun 2011 juga Model terbaru setakat ini iPhone 4S - iPhone Four Steve telah dilancarkan. (Klik untuk Penjualan di Malaysia - 16 Disember 2011)

8. Jom Tengok Video dibawah apakah Revolusi iPhone 4S berikan kepada anda?


9. Macam Dalam Filem StarWars kan?? Boleh kita berborak sahaja dengan iPhone 4S "SIRI" untuk membantu kita sebagai "Personal Assistant". Boleh tengok Review iPhone 4. Jika anda rasa Performance yang diberikan oleh iPhone 4 berbanding Samsung S2 adalah hampir sama (Samsung dilancarkan setahun selepas iPhone 4), iPhone 4S mempunyai Performance 7 Kali ganda baik dari iPhone 4 kerana Processer A5 Dual Core yang digunakannya.

10. Product Apple adalah yang terbaik dan Saya sendiri akan memberi jaminan kepuasan bahawa iPhone 4S ini adalah yang terbaik dari apple buat masa ini. !

p/s :- Saya pon tengah tunggu 16 Disember ini :)

1 comment:

Unknown said...

ada orang nak beli tak 3gs aku?? nak pakai 4s nie.. ahaks!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tawaran Minggu Ini